شفا مگ

گلاب و کاسنی برای پوست یک معجزه گر طبیعی

آیا تا به حال به دنبال ماسک صورت با خواص معجزه آسا بوده اید که بتواند پوست شما را آبرسانی کند و ظاهری جوان به شما بدهد؟ گلاب و کاسنی یکی از این ماسک های معجزه گر است که می تواند برای پوست شما معجزه کند و باعث بازگرداندن خاصیت ارتجاعی پوست شما شود.گلاب و کاسنی برای پوست و سلامت پوست بسیار مفید هستند و می توانند باعث بهبود خاصیت ارتجاعی پوست،درخشش، کاهش استرس پوست، رفع لک و سلامت پوست شوند.در ادامه به خواص و نحوه تهیه ماسک گلاب و کاسنی برای پوست می پردازیم.

گلاب و کاسنی برای پوست

خواص گلاب و کاسنی برای پوست

گلاب و کاسنی هر دو خواص زیادی برای پوست دارند و سرشار از آنتی اکسیدان، ویتامین های ضروری برای پوست هستند. گلاب و کاسنی برای پوست و سلامت پوست بسیار مفید هستند و می توانند باعث بهبود خاصیت ارتجاعی پوست،درخشش، کاهش استرس پوست، رفع لک و سلامت پوست شوند، همچنین خاصیت آبرسانی دارند و با آنتی اکسیدان هایی که دارند می توانند با رادیکال های آزاد پوست مبارزه کنند.

خواص کاسنی برای پوست

کاسنی دارای خواص ضد التهابی هستند که می تواند به آرامش و تسکین پوست کمک زیادی کند. استفاده از کاسنی روی پوست می تواند به تقویت کلاژن پوست کمک کند. زمانی که کلاژن به خوبی ساخته شود ، یعنی داشتن یک پوست با خاصیت ارتجاعی بیشتر، خطوط ریز کمتر و چین و چروک کمتر.
از آنجایی که کاسنی یک کاهش دهنده التهاب طبیعی است و سرشار از بتاکاروتن است می تواند تولید کلاژن را افزایش دهد. تولید کلاژن خاصیت ارتجاعی صورت را افزایش می دهد و باعث پر کردن خطوط و چین و چروک ها ، چاق شدن و آبرسانی گونه ها و ظاهری جوان تر می شود.
کاسنی حاوی ماده ای به نام اینولین است که زمانی به صورت موضعی روی پوست استفاده شود می تواند به شادابی و کاهش لک صورت کمک کند و به شما کمک می کند پوست جوان تر و زیباتری داشته باشید.

در حالی که تحقیقات بیشتری برای این مزیت مورد نیاز است، منابع نشان می دهند که کاسنی می تواند فعالیت های ضد سرطانی را تقویت کند. عصاره ریشه کاسنی فعالیت ضد تکثیری به ویژه بر روی سلول های سرطانی پوست نشان می دهد.

کاسنی همچنین حاوی preBiulin AGA است که یک اینولین با زنجیره بلند است که از ریشه کاسنی استخراج می شود. این مکمل از طریق میکروبیوتا به آبرسانی پوست کمک می کند، که حتی ممکن است از اسید هیالورونیک بهتر عمل کند. نشان داده شده است که این ماده با هر گونه اثرات مخرب مواد نگهدارنده باقی مانده بر روی پوست مقابله می کند و از میکروبیوتای پوست برای بقا حمایت می کند.علاوه بر این، کاسنی حاوی پری بیولین C90 نیز می باشد که یک غلیظ کننده موثر برای ارسی ها و شامپوهای طبیعی بدن است و شفافیتی با بافتی صاف و ظریف ایجاد می کند. این می تواند ژل های طبیعی شفاف را با وجود شرایط شدید سطوح pH و نمک تشکیل دهد.

خواص گلاب برای پوست

همه ما می دانیم که گل رز گل عشق است - مجلل، معطر و تا ابد رمانتیک. اما این شکوفه نمادین چیزی بیش از یک چهره زیباست. همچنین یک ماده موثر مراقبت از پوست است که به دلیل خواص مغذی و تسکین دهنده پوست شناخته شده است.گلاب فواید بیشماری برای پوست دارد، و در واقع هزاران سال است که برای حفظ جوانی و شادابی افراد از آن استفاده می شود. و از آنجایی که گل رز طبیعی است، مراقبت از پوست در بهترین حالت خود است!

گلاب به دلیل توانایی آن در شفاف کردن و متعادل کردن پوست شما شناخته شده است که باعث ظاهری با طراوت می شود. همچنین اگر مقداری قرمزی روی پوست شما شعله ور شود، گلاب می تواند ظاهر آن و هر گونه ناراحتی همراه آن را کاهش دهد. این یک راه عالی برای خنک کردن و آرام کردن پوست شما است.

رطوبت کلیدی برای داشتن پوستی جوان و درخشان است و گلاب یک آبرسان طبیعی است. این به پوست شما یک تقویت فوری و طراوت می بخشد و رطوبت جوان کننده را فراهم می کند. همچنین هنگامی که منافذ شما با مواد و سموم روزانه مسدود می شود، گلاب می تواند به رفع احتقان آنها و پاکسازی ناخالصی ها برای داشتن پوستی شاداب و روشن کمک کند.

گلاب و کاسنی برای چه نوع پوستی مفید است؟

گلاب و کاسنی برای انواع پوست خوب است! چهار نوع مختلف پوست استاندارد وجود دارد که هر کدام نیازهای منحصر به فرد خود را دارند.

پوست های حساس : گلاب و کاسنی به ملایم بودن معروف است، بنابراین برای پوست های حساسی که ممکن است با مواد دیگر مشکل داشته باشد، مفید است. همچنین تسکین دهنده و مغذی است، بنابراین دارای خواص زیادی است که برای پوست های حساس منطقی است.

پوست چرب : از آنجایی که گلاب چربی طبیعی پوست را متعادل می کند و به عنوان یک تونر معجزه می کند، برای پوست های چرب بسیار مناسب است.

پوست خشک : گلاب و کاسنی یک آبرسان طبیعی هستند و در جایی که پوست بیشتر به آن نیاز دارد، رطوبت را تامین می کند. این برای پوست های خشک عالی است زیرا می توانند خاصیت تقویت کننده ای داشته باشند.

پوست مختلط : مانند پوست های چرب و خشک، فواید گلاب و کاسنی برای پوست های مختلط واضح است. چربی پوست را متعادل می کند و به هیدراته شدن مناطق خشک کمک می کند و پوست مختلط را کنترل می کند.

 نحوه استفاده گلاب و کاسنی برای پوست

از گلاب و کاسنی می توانید به چند روش برای پوست استفاده کنید تا بتوانید از خواص آنها برای پوست بهرمند شوید. توجه کنید قبل از استفاده از ماسک گلاب و کاسنی حتما تست پچ انجام دهید تا مطمئن شوید به این ماسک حساسیت نداشته باشید.

روش اول

برای تهیه ماسک گلاب و کاسنی می توانید از عرقیجات آنها استفاده کنید. 2 قاشق غذاخوری کاسنی را با یک قاشق غذا خوری گلاب مخلوط کنید. سپس یک پد پنبه ای را به آن آغشته کرده و روی پوست بمالید.
گلاب و کاسنی را می توانید به همان نسبت 2 به 1 با هم مخلوط کنید و مخلوط را در بطری اسپری بریزید و هر شب قبل از خواب روی صورت خود اسپری کرده و صورت خود را ماساژ دهید. این کار را هر شب انجام دهید تا پس از 2 هفته نتیجه را به طور کامل مشاهده کنید.

روش دوم

در این روش شما می توانید ریشه گیاهی کاسنی را تهیه کنید و با جوشانده آن و گلاب ماسک عالی برای صورت خود تهیه کنید.
برای این کار 1 قاشق غذا خوری ریشه کاسنی را در یک فنجان آب جوش بریزید و بگذارید 10 الی 15 دقیقه بماند تا دم بکشد. سپس آن را صاف کنید و یک قاشق غذا خوری گلاب به آن اضافه کنید. پس از تهیه ماسک گلاب و کاسنی آن را روی صورت خود بمالید. بگذارید حدودا 15 دقیقه روی صورت شما بماند و سپس با آب ولرم صورت خود را بشویید.

سلب مسئولیت مطالب و مقالات مجله شفا جنبه اطلاع رسانی و آموزش دارد. این مطالب توصیه پزشکی تلقی نمی شود و نباید مطالب را جایگزین مراجعه به پزشک کرد و برای استفاده از آنها لازم است با پزشک مربوطه مشورت کنید.