شفا مگ

عسل و زعفران برای پریود

زعفران یک گیاهی گرانبهای ظریف است که در پخت و پز از آن استفاده می شود و عسل یک ماده طبیعی با خواص زیاد است که زمانی این دو با هم ترکیب شوند می توانند خواص سلامتی زیادی داشته باشند. آیا می دانید عسل و زعفران می تواند بر سلامت پریود تاثیر خوبی داشته باشند و باعث تسکین برخی از علائم و مشکلات پریودی از قبیل گرفتگی قاعدگی، درد پریودی و بهبود در خلق و خو شود.دمنوش عسل و زعفران می تواند برخی از دردسرساز ترین علائم سندرم پیش قاعدگی را کنترل و برطرف کند.

عسل و زعفران برای پریود

پریود ممکن است درد زیادی به همراه داشته باشد. این 4-5 روز باعث ناراحتی زیادی می شود و مواقعی وجود دارد که همه چیز غیرقابل تحمل می شود. در حالی که برخی از زنان با این روند طبیعی کنار می آیند، برخی دیگر نمی توانند درد را تحمل کنند و حتی گاهی مجبورند به داروها اعتماد کنند. این مسکن ها عوارض جانبی بسیار بدی دارند که اکثر خانم ها از آن بی اطلاع هستند. بنابراین، زنان باید به جای استفاده از داروها، به دنبال درمان های طبیعی باشند.

خواص عسل و زعفران برای پریود

عسل و زعفران برای بهبود خلق و خو

زعفران حاوی ترکیبات گیاهی خاصی است که می تواند به بهبود خلق و خو کمک زیادی کند. دمنوش عسل و زعفران در مطالعات بالینی متعدد با داروهای ضد افسردگی برای دوران پریودی مقایسه شده است. در این مطالعات دمنوش عسل و زعفران مانند داروها علائم افسردگی در دوران پریودی را کاهش داده است. زعفران باعث افزایش تولید سروتونین در مغز می شود که این باعث بهبود در خلق و خو می شود.

تسکین درد پریودی با عسل و زعفران

عسل زعفران یک آرام بخش طبیعی است که می تواند بر روی ماهیچه های صاف یا ماهیچه های رحمی تاثیر بگذارد و گرفتگی های قاعدگی زمانی اتفاق می افتد که ماهیچه های رحم منقبض شوند. زعفران ممکن است با آرام کردن این ماهیچه ها از درد پریود جلوگیری کند.

زعفران با افزایش جریان اکسیژن به رحم به تسکین گرفتگی های پریودی کمک می کند.ماهیچه های رحم در طول قاعدگی می توانند به قدری منقبض شوند که جلوی رگ های خونی که اکسیژن را به رحم می رسانند را بگیرد. رحم هم برای عملکرد صحیح به اکسیژن نیاز دارد و وقتی اکسیژن کم باشد باعث درد می شود که این درد به گرفتگی پریودی معروف است.در مطالعات نشان داده شده است که زعفران سرعت جریان اکسیژن را در سراسر بدن افزایش می دهد و کمک می کند مقدار بیشتری اکسیژن به رحم برسد.

عسل به اندازه مفنامیک اسید (یک داروی غیراستروئیدی و ضد التهابی) در تسکین گرفتگی عضلات مؤثر است. مفنامیک اسید می تواند عوارض جانبی زیادی داشته باشد ، از مشکلات گوارشی (ناراحتی معده، سوزش سر دل، اسهال)، سرگیجه و خواب آلودگی و افزایش فشار خون. عسل به عنوان یک درمان طبیعی برای گرفتگی عضلات بی خطر است.

عسل و زعفران مشکلات گوارشی را بهبود می بخشند

یبوست و نفخ یکی از مشکلات رایج در دوران پریودی می باشد که می تواند باعث ناراحتی و درد شود. عسل و زعفران باعث بهبود در هضم و جذب غذا می شوند، همچنین می توانند به تقویت متابولیسم بدن نیز کمک کنند.

افزایش آهن خون با عسل و زعفران

زمانی که در دوران قاعدگی خونریزی های شدیدی را تجربه کنید ، بدن در این زمان دچار کمبود آهن می شود. زعفران و عسل یکی از مهمترین منابع آهن هستند که می توانند تا حدودی آهن از دست رفته بدن را تامین کنند.

داروی گیاهی برای پریود شدن سریع

آیا زعفران برای دوران پریودی بی خطر است؟

زعفران گیاهی بی خطر است اما اگر در مقادیر معقول مصرف شود. اگر به زعفران آلرژی دارید نباید از زعفران استفاده کنید و همچنین مصرف آن در مقادیر زیاد می تواند خطرناک باشد.

برای مشکلات قاعدگی تنها حدود 30 میلی گرم در روز نیاز است و با توجه به تحقیقات برای ایجاد عوارض جانبی باید بیش از 10 برابر این دوز مصرف شود.

زعفران ممکن است بر سرعت و قدرت ضربان قلب تأثیر بگذارد. مصرف مقادیر زیاد زعفران ممکن است برخی از بیماری های قلبی را بدتر کند. همچنین زعفران ممکن است فشار خون را کاهش دهد . مصرف زعفران ممکن است باعث کاهش فشار خون در افراد مبتلا به فشار خون پایین شود

طرز تهیه عسل و زعفران

برای تهیه دمنوش خوشمزه عسل و زعفران یک فنجان آب جوش آماده کنید و یک رشته زعفران به آن اضافه کنید و صبر کنید حدود 5 تا 10 دقیقه بماند تا دم بکشد. سپس مقداری عسل به آن اضافه کرده و میل نمایید.

برای مشاهده نتایج موثر، می توانید از سه روز قبل از سیکل قاعدگی خود استفاده از این دارو را شروع کنید و تا زمانی که خونریزی ادامه یابد ادامه دهید.
توجه داشته باشید که زعفران را به مقدار زیاد مصرف نکنید. فقط یک رشته در روز کافی است. اگر مادر شیرده هستید با پزشک مشورت کنید. همچنین، از این دارو در زمستان استفاده کنید زیرا زعفران تمایل به تولید گرما در بدن دارد و ممکن است در تابستان برای بدن شما مناسب نباشد.

سلب مسئولیت مطالب و مقالات مجله شفا جنبه اطلاع رسانی و آموزش دارد. این مطالب توصیه پزشکی تلقی نمی شود و نباید مطالب را جایگزین مراجعه به پزشک کرد و برای استفاده از آنها لازم است با پزشک مربوطه مشورت کنید.