شفا مگ

ارتباط دارچین و رفلاکس معده

دارچین یک ادویه بسیار مفید با خواص دارویی زیاد است که در اکثر آشپزخانه ها یافت می شود، اما برای برخی از افراد که دچار مشکلات رفلاکس معده و اسیدیته معده بالا هستند می تواند باعث افزایش اسید معده آنها شود.اما کدام دسته از افراد باید از مصرف دارچین پرهیز کنند در ادامه با ما همراه باشید.

ارتباط دارچین و رفلاکس معده

دارچین دلیلی برای افزایش رفلاکس اسید معده نیست بلکه علائم را تشدید می کند و باعث سوزش معده و سر دل می شود.همانطور که همه ما میدانیم دارچین یک ادویه رایج در هر آشپزخانه ای است که علاوه بر ادویه خواص دارویی زیادی دارد و در طب سنتی از آن استفاده می شود. دارچین یک محرک معمول اسیدیته معده نیست، اما ترکیباتی که در دارچین وجود دارد می تواند علائم اسیدیته معده را تشدید کند و آن دسته از افرادی که مشکل رفلاکس اسید معده دارند بهتر است از این ادویه کمتر استفاده کنند.

پس افرادی که مشکلات معده دارند و برخی غذا ها را که می خورند باعث افزایش اسید معده آنها می شود، بهتر است بررسی کنند که این غذا دارای دارچین بوده است یا خیر.دارچین کمتر پیش می آید که به تنهایی مصرف شود و اغلب با سایر ادویه ها و غذاها ترکیب می شود که این ممکن است علائم رفلاکس معده را تشدید کند.

البته این نکته را توجه کنید که هیچ تحقیقی وجود ندارد که نشان دهد دارچین یک محرک رایج در افراد مبتلا به رفلاکس معده است، اما اگر متوجه شده اید که دارچین علائم شما را تشدید می کند، کاملا منطقی است که از آن اجتناب کنید. به این دلیل گفته می شود که محرک های هر فرد متفاوت است.

هر فردی محرک های رفلاکس معده متفاوتی دارد و ممکن است ماده غذایی روی یک فرد تاثیر بگذارد و روی دیگری هیچ تاثیری نداشته باشد. به همین خاطر مهم است در عادات غذایی خود کنکاش کنید تا بفهمید چه ماده غذایی باعث افزایش رفلاکس معده در شما می شود.

اگر فکر می کنید که دارچین باعث افزایش علائم شما می شود، سعی کنید آن را برای مدت 3 هفته از رژیم غذایی خود حذف کنید.اگر علائم بهبود یافت، حال می توانید تصمیم بگیرید از این ادویه کمتر استفاده کرده یا به کل آن را از لیست غذایی خود حذف کنید. اما اگر بهبودی حاصل نشد می توانید آن را به غذای خود برگردانید.

دارچین به عنوان یک ادویه محبوب در آشپزخانه های هر ایرانی وجود دارد و معمولا به غذاها و صبحانه و حتی دسرها اضافه می شود. این ادویه خواص زیادی برای سلامتی دارند و حاوی آنتی اکسیدان های گیاهی بسیار زیادی می باشد و همچنین طعم و عطر بسیار محبوبی دارد.

ادویه دارچین به علت ترکیبات مهمی از جمله پلی فنول که خاصیت ضد التهابی و آنتی اکسیدانی دارد برای سلامتی بدن بسیار مفید است. این ادویه دارای اسید سینامیک، سینامالدئید و فلاونوئید های مختلفی نیز می باشد که هر کدام خاصیت زیادی برای بدن و مبارزه با رادیکال های آزاد را دارند.

سلب مسئولیت مطالب و مقالات مجله شفا جنبه اطلاع رسانی و آموزش دارد. این مطالب توصیه پزشکی تلقی نمی شود و نباید مطالب را جایگزین مراجعه به پزشک کرد و برای استفاده از آنها لازم است با پزشک مربوطه مشورت کنید.