شفا مگ

برای لاغری روزی چند عدد بادام بخوریم

بادام از اجیل های محبوب جهان است که می توان با خوردن روزی چند عدد بادام ناشتا و یا در میان وعده ها، لاغری شکم، تناسب اندام و کاهش وزن را تجربه کرد.

برای لاغری روزی چند عدد بادام بخوریم

با توجه به مطالعات انجام شده بهترین مقدار مصرف بر اساس توصیه های انجام شده، می توان  روزی یک وعده 1 اونسی که حدود 23 عدد بادام کامل است مصرف شود. البته توجه داشته باشید افزودن آجیل و بادام به رژیم غذایی نادرست، مزایای کاهش وزن و چربی سوزی را نخواهد داشت.

بادام از جمله مواد غذایی سالم در کره زمین است و می تواند یک گزینه عالی برای میان موعده سالم شما باشد، به ویژه برای کسانی که سعی در کاهش وزن دارند. بادام غنی از چندین ماده مغزی از جمله فیبر و چربی های سالم است. مطالعات نشان مید هد که بادام می تواند به پندین روش باعث تقویت سلامتی شود. اما آیا میدانید فواید سلامتی خوردن بادام خیسانده شده با معده خالی هر روز صبح چیست؟

ایا خوردن بادام ناشتا باعث لاغری میشود: هر روز صبح به طور منظم چند عدد بادام خیس خورده می تواند به شما کمک کند تا به طور موثر لاغر شوید. بادام کربوهیدرات کمی دارد ، اما سرشار از فیبر و پروتئین است و این دو ماده مغذی باعث سیری بیشتری در شما می شود و همچنین شواهدی وجود دارد که خوردن آجیل ممکن است سوخت و ساز بدن را افزایش دهد که می تواند به کاهش چربی شکم شما کنند.

خوردن حدود 4 تا 5 بادام خیس خورده در اول صبح ، ناشتا می تواند به هضم غذا و کمک به کاهش وزن و سلامت قلب کمک زیادی کند. به همین خاطر بهتر است بادام خیسانده شده را در برنامه صبحگاهی خود قرار دهید.

نتایج مطالعات نشان مید هد که مصرف بادام بر خلاف کربوهیدرات های پیچیده ای که دارد می تواند باعث کاهش وزن، لاغری و کاهش توده چربی در بدن شود. اگر چه بادام به عنوان یک مغز و آجیل حساب شناخته می شود، اما از نظر فنی بذر میوه بادام است. بادام مانند اکثر غذاهای کامل، به طور طبیعی سرشار از انواع مواد مغذی و آنتی اکسیدان است.

بادام می تواند بیشترین و یک سوم از نیاز بدن را به ویتامین E تامین کند و همچنین سرشار از روی است که می تواند به سیستم ایمنی بدن کمک کند.

مصرف یک مشت بادام به عنوان میان وعده برای افرادی که در حال کاهش وزن و لاغری هستند بهتر از میان وعده ای است که سرشار از کربوهیدارت های پیچیده است.

بادام در رژیم غذایی افرادی که در حال کاهش وزن هستند می تواند بیشتر از افرادی که رژیم کم کالری دارند تاثیر گذار باشد.

مطالعه ای بر روی یک سری افراد که در حال کاهش وزن هستند انجام شد و این افراد به دو گروه تقسیم شدند. به یکی از این گروه ها رژیم کم کالری با میان وعده ای از کربوهیدرات های پیچیده و به گروه دیگر رژیم غذایی ساده با میان وعده بادام داده شد. نتایج گروهی که بادام مصرف کردند شامل موارد زیر بود:

  • 62 درصد کاهش وزن بیشتر
  • 50 درصد کاهش بیشتر دور کمر
  • 56 درصد کاهش بیشتر چربی های بدن

در یک مطالعه دیگر نشان داد که زنانی که یک وعده بادام مصرف می کنند دارای سطح بالاتری از هورمون مرتبط با احساس سیری هستند. هورمون کوله سیستوکینین با سیری ناشی از خوردن غذاهای حاوی چربی همراه است. به این معنی است که وقتی بادام مصرف می شود احساس سیری بیشتری خواهید کرد.

بادام علاوه بر خواص برای لاغری و کاهش وزن، سرشار از آنتی اکسیدان از جمله فنل ها، فلاونوئید ها و اسیدهای فنولیک است که به طور معمول با سبزیجات و میوه ها در ارتباطم ی باشد. حتی یک وعده مصرف بادام دارای مقدار زیادی پلی فنل است که این مقدار را می توان در چای سبز یا یک فنجان کلم بروکلی یافت.

ارزش غذایی بادام

بادام یکی از محبوب تری آجیل ها می باشد که سرشار از مواد مغزی و چربی های سالم، آنتی اکسیدان ها، ویتامین ها و مواد معدنی است.

یک وعده 1 اونسی بادام که حدود 28 گرم است حاوی مقادیر زیر می باشد:

  • فیبر 3.5 گرم
  • پروتئی 6 گرم
  • چربی 14 گرم که حدود 9 گرم آن اشباع نشده است
  • ویتایمن E حدود 37 درصد RDI
  • منگنز 32 درصد RDI
  • منیزیم حدود 20 درصد RDI
  • فسفر، ویتامین B2 و مقدار مناسبی مس و سایر ویتامین ها

یک مشت کوچک بادام فقط حاوی 161 کالری و 2.5 گرم کربوهیدرات قابل هضم است و جالب است بدانید که بدن شما حدود 15 درصد آن را جذب نمی کند زیرا برخی از چربی ها برای آنزیم های گوارشی غیر قابل دسترسی می باشد.

خواص بادام برای سلامتی

بادام میت واند هضم غذا را بهبود بخشد و می تواند جذب برخی از مواد مغذی را افزایش دهد.بادام کربوهیدرات کمی دارد و سرشار از پروتئین و فیبر است و می تواند به بدن در کاهش وزن و افزایش احساس سیری کمک زیادی کند.

عملکرد مغز را تقویت می کند

مطالعات نشان می دهد که مصرف بادام می تواند باعث افزایش هوشیاری، حفظ سلامت حافظه و جلوگیری از کاهش ویتامین E در بدن می شود. از این رو بادام اغلب به عنوان غذای مغز محسوب می شود. علاوه بر این این مواد غذایی پر خاصیت سرشار از آنتی اکسیدان است و می تواند به سلامت قلب و پیشگیری از آلزایمر کمک زیادی کند.

سطح کلسترول را کاهش می دهد

تحقیقات نشان مید هد که خوردن هر روز یک مشت بادام می تواند باعث کاهش کلسترول های بدن و بهبود کلسترول های خوب شود. کلسترول های خوب می تواند به سلامت قلب و پیشگیری از بیماری های قلبی کمک زیادی کند. بادام حاوی مقادیر زیادی چربی اشباع نشده است. علاوه بر این منیزیم موجود در بادام می تواند به کنترل فشار خون کمک زیادی کند.

سطح قند خون را بهبود می بخشد

بادام همچنین حاوی مقدار زیادی منیزم است که می تواند به کنترل سطح قند خون کمک زیادی کند. مقدار کافی از این ماده معدنی می تواند به بهبود سندرم متابولیک و پیشگیری از بیماری دیابت کمک زیادی کند.

برای پوست مفید است

اگر می خواهید پوست سالم داشته باشید، پس مصرف یک مشت بادام خیس خورده می تواند این کار را برای شما انجام دهد. انتی اکسیدان ها می توانند به کاهش علائم پیری کمک کند و از پوست در برابر آسیب های ناشی از رادیکال های آزاد محافظت کند. همچنین ویتامین E موجود در این مواد غذایی می تواند پوست شما را درخشان و بدون لک کند.

سلب مسئولیت مطالب و مقالات مجله شفا جنبه اطلاع رسانی و آموزش دارد. این مطالب توصیه پزشکی تلقی نمی شود و نباید مطالب را جایگزین مراجعه به پزشک کرد و برای استفاده از آنها لازم است با پزشک مربوطه مشورت کنید.