شفا مگ

چرا با رژیم کتوژنیک لاغر نمی شوم

برخی افراد به دلیل رعایت نکردن برخی موارد مهم از قبیل کم مصرف کردن کربوهیدرات در رژیم کتوژنیک نمی توانند لاغر شوند و این رژیم به درستی عمل نمی کند.

چرا با رژیم کتوژنیک لاغر نمی شوم

یک برنامه رژیم کتوژنیک بر این است که شما پروتئین و کربوهیدرات کافی را دریافت کنید و به شما کمک می کند تا ذخایر چربی خود را بسوزانید. برنامه رژیم کتوژنیک برای درمان اختلالات مانند صرع و بیماری های قلبی بسیار مناسب است. اما می تواند برای کمک به آن دسته از افرادی که می خواهند کاهش وزن داشته باشند موثر باشد. بنابراین گرچه برای کاهش وزن مناسب نیست، اما می تواند به کاهش وزن کمک کند.

برخی از افراد ممکن است بگویند چرا با رژیم کتوژنیک لاغر نمی شوم؟ این به این دلیل است که این افراد برخی موارد رژیم کتوژنیک را رعایت نمی کنند به همین خاطر است که رژیم کتوژنیک به درستی عمل نمی کند. در ادامه به برخی موارد که می تواند به شما در رژیم کتوژنیک کمک کند اشاره شده است.

فقط در زمان گرسنگی غذا بخورید

اصل اساسی رژیم کتوژنیک این است که فقط در صورت گرسنگی غذا بخورید. آنچه منظور این است که وقتی رژیم کتوژنیک دارید نباید عادت های غذایی فاخر داشته باشید. این می تواند نتیجه معکوس دهد. رژیم کتوژنیک دقیقا یک تمرین نیست. شما نمی توانید به اصطلاح روز تقلب داشته باشید که بتوانید هر چه بخواهید بخورید. این یک برنامه متمرکز برای رژیم غذایی است و شما باید آن را دنبال کنید.

این رژیم برای سوزاندن ذخایر چربی شما است. اگر بدون ملاحظه غذا می خورید، پس چه فایده ای دارد؟ شما فقط می توانید همه کربوهیدراتهای بدن را از خوردن بی وقفه به عنوان چربی ذخیره کنید. بنابراین اگر شما یک رژیم کتوژنیک برای کاهش وزن یا درمان صرع دارید، پس به جای اینکه قوانین خود را تنظیم کنید، حتما از رژیم غذایی پیروی کنید.

فیبر زیاد بخورید

یک برنامه رژیم کتوژنیک بر دادن غذایی غنی از فیبر متمرکز است. همانطور که می دانیم، فیبرها برای بدن ما کاملا مفید هستند. به عنوان مثال اگر فرد مبتلا به دیابت هستید باید همیشه غذاهای غنی از فیبر مصرف کنید. این شامل میوه ها و سبزیجات نیز می باشد. سبزیجاتی مانند خیار، کلم بروکلی و کلم پیچ برای سلامتی شما بسیار مفید هستند. ممکن است طعم آنها خوب نباشد، اما اگر می خواهید سلامتی خود را در اولویت قرار دهید این موارد بسیار مهم هستند.

فیبر غذایی قدرت هضم را تقویت می کنند، فیبرها خو هضم نمی شوند و از بدن دفع می شوند، اما وجود آنها در حین هضم به بدن کمک می کند تا غذا سریعتر هضم شود. از آنجا که آنها خود قابل هضم نیستند و ساختار حجیم دارند به شما کمک می کنند برای مدت طولانی سیر بمانید. بنابراین، غذاهای غنی از فیبر به سلامتی کمک می کنند، به همین دلیل است که وقتی رژیم کتوژنیک دارید توصیه می شود فیبر غذایی مصرف کنید. اگر غذاهای غنی از فیبر مصرف می کنید، گرسنگی را احساس نخواهید کرد و این امر به بدن شما این فرصت را می دهد تا شما را به فرم مناسب برساند.

از غذاهای کم کربوهیدرات استفاده کنید

کربوهیدرات ها منبع اصلی انرژی برای بدن ما هستند. بدن ما ممکن است کربوهیدرات اضافی را به عنوان چربی ذخیره کند، اما نمی تواند مستقیما از آن چربی برای تامین انرژی استفاده کند.کربوهیدرات ها می توانند برای مدت زمان طولانی به شما انرژی تخریب نشده بدهند.
کربوهیدرات ها می توانند یک شمشیر دو لبه باشند که اگر بیش از حد مجاز مصرف کنید، می تواند باعث چاقی شما شود. کربوهیدرات هایی که استفاده نمی شوند به چربی تبدیل می شوند و بین اندام ها و ماهیچه ها و زیر پوست ذخیره می شوند تا در آینده استفاده شوند.

یک برنامه رژیم کتوژنیک به شما کمک می کند تا این ذخیره های کربوهیدرات ها را بسوزانید. بنابراین اگر چیزی با کربوهیدرات های بالا مصرف می کنید، این مکانیسم می تواند متوقف شود، به همین دلیل است که هنگامی که رژیم کتوژنیک دارید، بهتر است روی یک غذای کم کربوهیدرات باقی بمانید.

استفاده از سبزیجات غیر نشاسته ای

سبزیجات انواع مختلفی دارند که برخی از آنها نشاسته ای می باشند. اگر رژیم کم کربوهیدرات دارید، احتمالا باید از غذاهای حاوی نشاسته مانند لوبیا و ذرت دور باشید.

اگر می خواهید رژیم غذایی سالمی داشته باشید، باید سبزیجاتی مانند جوانه لوبیا، گل کلم ، کلم و اسفناج را برای رژیم کتوژنیک خود انتخاب کنید. برای رژیم کتوژنیک مهم است که به مواد غذایی کم کربوهیدرات پایبند باشید و از آنجا که نشاسته فقط یک شکل پیچیده از کربوهیدرات است ، باید از مصرف آن نیز خودداری شود.

 مصرف پروتئین را محدود کنید

در زمان رژیم کتوژنیک مصرف پروتئین خود را محدود کنید. هیچ کس از شما نمی خواهد که پروتئین را به طور کامل کنار بگذارید. از این گذشته، پروتئین ها یکی از مهمترین مواد مغذی مورد نیاز بدن برای زنده ماندن هستند.

پروتئین ها به همراه چند ماده معدنی دیگر درشت مغذی ها را تشکیل می دهند. عناصر درشت مغذی آن دسته از مواد مغذی هستند که بدن نمی تواند به تنهایی تولید کند. بنابراین آنها برای تامین کسری به مقدار زیادی نیاز دارند. پروتئین باعث رشد عضلات می شود و همچنین برای عملکرد مغز بسیار مهم است.

اما ایده رژیم کتوژنیک جلوگیری از پروتئین زیاد است. اگر مصرف پروتئین را به طور کامل قطع کنید از بیماری های کمبود رژیم رنج می برید. مصرف پروتئین در حالی که رژیم کتوژنیک دارید به شما کمک می کند تا عضله لاغر خود را حفظ کنید. اما فقط باید مقدار کافی مصرف کنید. اگر اهل تناسب اندام هستید و رژیم کتوژنیک دارید، ممکن است برای شما کمی سخت باشد، زیرا پروتئین ها قسمت مهمی از رژیم شما را تشکیل می دهد.

سلب مسئولیت مطالب و مقالات مجله شفا جنبه اطلاع رسانی و آموزش دارد. این مطالب توصیه پزشکی تلقی نمی شود و نباید مطالب را جایگزین مراجعه به پزشک کرد و برای استفاده از آنها لازم است با پزشک مربوطه مشورت کنید.