شفا مگ

پونه برای لاغری شکم و پهلو

پونه برای لاغری شکم و پهلو بسیار موثر است، زیرا پونه خواص بسیاری برای سیستم گوارشی دارد و می تواند به هضم غذا، سلولیت، حذف چربی شکم و نفخ شکم کمک کند.

پونه برای لاغری شکم و پهلو

پونه کوهی یک گیاهی علفی و همیشه سبز است که به عنوان چاشنی در آشپزی مورد استفاده قرار می گیرد و بسیار معطر و پر خاصیت است. پونه کوهی خواص دارویی زیادی به ویژه برای مشکلات گوارشی دارد. پونه برای لاغری شکم و پهلو بسیار موثر است.

پونه کوهی سرشار از ریز مغزی های زیادی است. این گیاه دارای محتوای بالایی از ترکیبات فنلی مانند کارواکول و تیمول و دیگر روغن های اساسی مانند سینئول، بورنئول، میرسن و کامفن می باشد.پونه سرشار از اسیدهای چرب مانند فرولیک، رزمارینیک، کافئین اورسولیک و اسید پالمیتیک، پتاسیم ، منیزیم ، روی، مس ، آهن و منگنز می باشد. این گیاه همچنین دارای نیاسین و بتاکاروتن است.

خواص پونه برای لاغری شکم و پهلو

پونه گیاهی است که به دلیل خاصیت لاغری می تواند در هر رژیم غذایی برای کاهش وزن مورد استفاده قرار گیرد. استفاده از پونه در رژیم غذایی می تواند گزینه ای برای بهره مندی از خواص این گیاه برای لاغری باشد و همچنین علاوه بر استفاده از این گیاه در رژیم غذایی می توانید به صورت دمنوش برای لاغری شکم و پهلو از این گیاه استفاده کنید.

رفع نفخ شکم

پونه به دلیل اینکه سرشار از تیمول و کارواکرول است می تواند باعث دفع گازهای روده ای و نفخ شکم شود. بنابراین این یک درمان موثر برای افرادی است که دچار نفخ شکم هستند. نفخ شکم یکی از عواملی است که مانع از لاغری شکم و پهلو می شود.

بهبود هضم غذا

این گیاه معطر دارای مقدار زیادی از روغن های اساسی و اسیدهای چرب است که دارای خواص هضم عالی می باشند. این خواص به دلیل تحریکی که در ترشحات صفرا دارند، باعث از بین رفتن چربی ها و سموم به طور طبیعی می شوند.

چربی سوزی سریع

پونه همچنین دارای مقادیر زیادی فلاونوئید و تانن است که عملکرد آنتی اکسیدانی قوی دارد و به ما کمک می کند از احتباس مایعات خلاص شویم و روند سوزاندن چربی های جمع شده در بدن شما را تسریع می بخشد.

سلولیت

روغن های اساسی این گیاه خاصیت احیا کننده و ضد التهابی دارند که آن را به درمان طبیعی برای ماساژ های کاهش دهنده چربی تبدیل می کند. از طریق این ماساژ ها، پونه به پوست نفوذ می کند و به ما کمک می کند به دلیل قدرت ضد التهابی که دارد، مناطقی را که چربی بیشتری جمع می شود را کاهش دهد.

سایر خواص پونه برای سلامتی

پونه علاوه بر کاهش وزن می تواند به عنوان یک گیاه درمانی نیز مورد استفاده قرار گیرد، زیرا دارای خواص درمانی زیادی است.

این ماده دارای خاصیت خلط آوری، ضد التهابی و ضد عفونی کننده است و همچنین به عنوان یک داروی طبیعی برای درمان بیماری های تنفسی مانند آنفولانزا، سرماخوردگی و برونشیت استفاده می شود. خاصیت ضد باکتریایی پونه باعث می شود این گیاه یک آنتی بیوتیک طبیعی بسیار موثر در برابر چندین نوع باکتری باشد که باعث ایجاد اختلالات مانند کاندیدا، آسپرژیلوز و ورم مثانه می شود.

پونه به تقویت گردش خون و تحریک حافظه کمک زیادی می کند و همچنین دارای خاصیت ضد التهابی زیادی است و می تواند برای تسکین برخی علائم قاعدگی مانند سردرد، احتباس مایعات و ورم معده بسیار مفید باشد. این خواص پونه را به یک درمان عالی برای التهاب مفاصل ناشی از بیماری های روماتیسمی تبدیل می کند.

طرز تهیه دمنوش پونه برای لاغری شکم و پهلو

همانطور که قبلا اشاره کردیم، دمنوش پونه یکی از روش های استفاده برای کاهش وزن و لاغری شکم و پهلو می باشد این دمنوش باعث کاهش نفخ و هضم غذا نیز می شود.

برای تهیه دمنوش پونه مقدار یک لیوان آب جوش را در یک ظرف درب دار بریزید، سپس 2 قاشق چایخوری پونه به ظرف اضافه کنید و بگذارید 10 دقیقه بماند. سپس دمنوش را از صافی رد کرده و یک بار در روز آن را مصرف کنید.

سلب مسئولیت مطالب و مقالات مجله شفا جنبه اطلاع رسانی و آموزش دارد. این مطالب توصیه پزشکی تلقی نمی شود و نباید مطالب را جایگزین مراجعه به پزشک کرد و برای استفاده از آنها لازم است با پزشک مربوطه مشورت کنید.