شفا مگ

چه بخوریم تا زود بخوابیم

چه بخوریم تا زود بخوابیم و یا چه نوشیدنی هایی بخوریم تا خوابمان ببرد میتوان گفت که برخی مواد غذایی و نوشیدنی ها برای رفع بی خوابی بسیار موثر هستند.

چه بخوریم تا زود بخوابیم

چه بخوریم تا خوابمان ببرد؟ برای بی خوابی چه بخوریم؟برای خواب راحت چه دمنوشی بخوریم؟چه نوشیدنی بخوریم تا خوابمان ببرد؟ این سوالات را افرادی که دچار مشکل در خواب هستند به دنبال جواب آن می باشند. اما ایا می توان با خوردن برخی مواد غذایی و یا داروهای گیاهی بتوانیم زود و راحت بخوابیم؟ اگر به دنبال خوراکی برای خواب سریع و راحت هستید، می توایند از برخی میوه ها و مواد غذایی مانند گردو، بادام قبل از خواب استفاده کنید تا باعث شود راحت تر در طول شب بخوابید.

توصیه اکثر پزشکان این است که شب حدود ساعت 9 اماده خوابیدن شوید، اما بسیاری از افراد برای داشتن خواب کافی تلاش می کنند، اما به نتیجه نمی رسند. روش های زیادی وجود دارد که می توانید برای راحت خوابیدن در شب امتحان کنید، از جمله رژیم غذایی، زیرا برخی از غذا ها و نوشیدنی ها می توانند به تقویت خواب کمک کنند.در ادامه بهترین غذا و نوشیدنی برای خواب راحت وجود دارد که می توانید قبل از خواب بخورید تا کیفیت خواب شما را افزایش دهد.

خواب کافی برا سلامتی بسیار مهم است و با مصرف برخی غذاها و نوشیدنی ها می توانید هورمون های تنظیم کننده خواب و مواد شیمیایی مغز مانند ملاتونین و سروتونین را کنترل کنید تا یک خواب راحت داشته باشید.برای بهره مندی از فواید غذاها و نوشیدنی های تقویت کننده خواب ، بهتر است 2-3 ساعت قبل از خواب آنها را مصرف کنید. غذا خوردن بلافاصله قبل از خواب ممکن است باعث مشکلات گوارشی مانند ریفلاکس اسید شود.

برخی مواد غذایی خاصیت این را دارند که بر روی مغز تاثیر خوبی بگذارند و می توانند به کاهش اضطراب، استرس و همچنین تقویت خواب کمک زیادی کنند. در ادامه با روش هایی برای بهبود خواب و رفع بی خوابی آشنا می شوید.

برای بی خوابی چه بخوریم

قبل از خواب بادام بخورید

بادام یک مغز درختی است که فواید زیادی دارد و سرشار از منابع عالی از مواد مغذی است.خوردن بادام به طور منظم با خطرات کمتری از بیماری های مزمن مانند دیابت نوع 2 و بیماری های قلبی همراه است. این امر به چربیهای اشباع نشده و فیبر و آنتی اکسیدانهای سالم آنها نسبت داده می شود.

برخی شواهد نشان داده است که خوردن بادام ممکن است به افزایش کیفیت خواب کمک کند. دلیل این امر این است که بادام و برخی دیگر از آجیل ها منبع هورمون ملاتونین هستند. ملاتونین ساعت داخلی بدن شما را تنظیم می کند و به بدن شما علامت می دهد تا خود را برای خواب راحت آماده کنید.

بادام همچنین منبع عالی منیزیم است که 19 درصد از نیاز روزانه شما را فقط در 1 اونس تأمین می کند. مصرف مقادیر کافی منیزیم ممکن است به بهبود کیفیت خواب کمک کند ، به ویژه برای کسانی که بی خوابی دارند. علاوه بر این ممکن است به کاهش سطح هورمون استرس کورتیزول که باعث بی خوابی می شود نیز کمک کند.

کیوی میوه ای برای بهبود خواب

کیوی میوه ای کم کالری و بسیار مقوی است و دارای مقدار زیادی ویتامین سی می باشد. همچنین حاوی مقدار مناسبی فولات و پتاسیم و همچنین چندین ماده معدنی کمیاب است.علاوه بر این ، خوردن کیوی ممکن است برای سلامت دستگاه گوارش مفید باشد ، التهاب را کاهش دهد و کلسترول شما را کاهش دهد.

طبق مطالعات انجام شده روی پتانسیل کیوی بر روی بهبود خواب، کیوی ممکن است یکی از بهترین غذاهایی باشد که می توانید قبل از خواب بخورید. شما می توانید هر شب یک ساعت قبل از خواب دو عدد کیوی مصرف کنید. اثرات تقویت کننده خواب در کیوی گاهی اوقات به سروتونین نسبت داده می شود. سروتونین یک ماده شیمیایی در مغز است که به تنظیم چرخه خواب کمک می کند.

گردو برای بهبود خواب

برخی محققان بر این نتیجه رسیدند که خوردن گردو به کیفیت خواب و بهبود آن کمک زیادی می کند زیرا یکی از بهترین منابع غذایی است که سرشار از ملاتونین می باشد. ترکیب اسیدهای پرب گردو نیز ممکن است در خواب راحت نقش زیادی داشته باشد.
گردو یک آجیل محبوب درختی است که سرشار از مواد مغذی و ویتامین ها می باشد و همچنین دارای فسفر، منگنز و مس و همچنین منیزیم است. همچنین گردو منبع بسیار خوبی از چربی های سالم از جمله اسید لینولئیک و اسیدهای چرب امگا 3 می باشد.

آلبالو برای تنظیم هومون خواب

آب آلبالو حاوی میزان زیادی ملاتونین هورمون تنظیم کننده خواب است. مخلوط آب آلبالو با وانیل وعسل نوشیدنی خوش طعمی می شود که به خواب شما کمک کرده رادیکالهای آزاد را از میان می برد.

چه نوشیدنی بخوریم تا خوابمان ببرد

دمنوش بابونه

نوشیدن دمنوش بابونه ممکن است سیستم ایمنی بدن شما را تقویت کند و اضطراب و افسردگی را کاهش دهد و باعث بهبود کیفیت خواب شود. به طور خاص دمنوش بابونه حاوی آپی ژنین است که به گیرنده های خاصی در مغز متصل می شود که ممکن است باعث خواب آلودگی و کاهش بی خوابی شود. اگر می خواهید راحت بخوابید نوشیدن یک فنجان دمنوش بابونه قبل از خواب می تواند به شما کمک کند.

دمنوش بابونه یک چای گیاهی محبوب است که خواص زیادی برای بدن دارد و به دلیل دارا بودن فلاونها که دسته ای از آنتی اکسیدان ها هستند که به کاهش التهاب کمک می کنند بسیار مشهور است.

دمنوش گل گاوزبان

دمنوش گل گاو زبان خواص آرامبخشی و خواب آلودگی دارد و می تواند یک نوشیدنی عالی برای قبل از خواب باشد.دمنوش گل گاوزبان دارای آنتی اکسیدان آپی ژنین است که مسئول اثرات کاهش اضطراب در بدن می باشد. آپی ژنین با اتصال به گیرنده های خاصی در مغز شما، اثرات آرام بخشی ایجاد می کند.

دمنوش گل گاوزبان یکی دیگر از دمنوش های گیاهی است که به طور سنتی برای درمان تعدادی از بیماری ها استفاده می شود. این دمنوش منبع غنی از آنتی اکسیدان های فلاونوئیدی است و خاصیت کاهش دهنده التهاب و تقویت سلامت سیستم ایمنی و کاهش خطر بیماری های قلبی دارد.

مطلب مرتبط: خوردن گل گاو زبان قبل از خواب

دمنوش سنبل الطیب

دمنوش سنبل الطیب یکی از نوشیدنی های خوب برای داشتن یک خواب راحت است و می تواند به بهبود کیفیت خواب شما کمک کند. شما می توانید قبل از خواب یک فنجان نوشیدنی سنیل الطیب مصرف کنید.سنبل الطیب گیاهی است که قرن ها برای درمان مشکلاتی مانند بی خوابی ، عصبی و سردرد استفاده می شده است.امروزه سنبل الطیب یکی از محبوب ترین داروهای گیاهی کمک به خواب شناخته می شود.

اگرچه شواهد محدودی وجود دارد که نشان می دهد اسطوخودوس کیفیت خواب را بهبود می بخشد ، اما عطر و بوی آرامش دهنده آن ممکن است به شما کمک کند تا خواب راحت شوید.

دمنوش بهار نارنج

دمنوش بهار نارنج به تنهایی می تواند برای مشکلات بی خوابی بسیار موثر باشد و با مصرف آن 2 ساعت قبل از خواب می تواند یک خواب راحت و آرام برای شما فراهم کند.دمنوش بهار نارنج به عنوان یک داروی آرامبخش و درمان بی خوابی شناخته می شود.

دمنوش زیرفون

دمنوش زیرفون می تواند به کاهش استرس و اضطراب کمک زیادی کند و افرادی که مشکلات بی خوابی دارند می توانند با مصرف این دمنوش به خواب با آرامش دست پیدا کنند. این دمنوش برای درمان فشار خون بالا و بهبود مشکلات گوارشی نیز مورد استفاده قرار می گیرد.

دمنوش اسطوخودوس

دمنوش اسطوخودوس یک چای گیاهی بسیار مفید است که فواید سلامتی زیادی برای بدن دارد. اسطوخودوس می تواند یک اثر ارام بخش و کم تحرک را برای بهود خواب القا کند. البته قبل از مصرف این دمنوش اطمینان حاصل کنید که به آن حساسیت ندارید و یا داروی خاصی که با آن تداخل دارند را مصرف نمی کنید.اسطوخودوس گیاهی است که اغلب به دلیل رایحه معطر و تسکین دهنده آن مورد تبلیغ قرار می گیرد.

چگونه شب ها راحت بخوابیم

خواب خوب شبانه به اندازه ورزش منظم و رژیم غذایی سالم مهم است. اما متاسفانه طی چند دهه گذشته ، کیفیت و کمیت خواب کاهش یافته است. در حقیقت ، بسیاری از افراد کم خواب هستند. در ادامه با برخی روش ها آشنا می شوید که می تواند به خواب بهتر شما کمک کند.

نور شدید در طول روز

نور طبیعی خورشید یا نور شدید در طول روز به سلامت ریتم شبانه روزی شما کمک می کند. این باعث بهبود انرژی در روز و همچنین کیفیت خواب و طول شب می شود. در افراد مبتلا به بی خوابی ، قرار گرفتن در معرض نور شدید روز باعث بهبود کیفیت خواب و مدت زمان آن می شود.نور خورشید روزانه یا نور شدید مصنوعی می تواند کیفیت و مدت زمان خواب را بهبود بخشد ، به خصوص اگر مشکلات خواب شدید یا بی خوابی دارید.

تابش نور آبی را کاهش دهید

قرار گرفتن در معرض نور در طول روز مفید است ، اما قرار گرفتن در معرض نور در شب اثر معکوس دارد.به این دلیل است که نور در شب مغز شما را فریب می دهد و فکر می کند هنوز روز است.نور آبی - که دستگاه های الکترونیکی مانند تلفن های هوشمند و رایانه ها به میزان زیادی از آنها ساطع می کنند - از این نظر بدترین است.تماشای تلویزیون را متوقف کنید و 2 ساعت قبل از رفتن به رختخواب، چراغ روشن را خاموش کنید.

چرتهای نامنظم را کاهش دهید

در حالی که چرت های کوتاه مدت قدرت مفید است ، چرت زدن طولانی یا نامنظم در طول روز می تواند خواب شما را تحت تأثیر منفی قرار دهد.گرچه 30 دقیقه چرت زدن یا کمتر می تواند باعث افزایش عملکرد مغز در روز شود ، چرت های طولانی تر می توانند به سلامتی و کیفیت خواب آسیب برسانند.اگر روزانه مرتب چرت می زنید و خوب می خوابید ، نباید نگران باشید. اثرات چرت زدن به فرد بستگی دارد

بهینه کردن محیط اتاق خواب

بسیاری از مردم بر این باورند که محیط اتاق خواب و نحوه تنظیم آن از عوامل اساسی در داشتن یک خواب خوب است.ین عوامل شامل دما ، سر و صدا ، چراغ های خارجی و چیدمان مبلمان است.مطالعات متعدد نشان می دهد که سر و صدای خارجی ، اغلب ناشی از ترافیک ، می تواند باعث خواب کم و مشکلات سلامتی طولانی مدت شود.

برای بهینه سازی محیط اتاق خواب خود ، سعی کنید نویز خارجی ، نور و نورهای مصنوعی دستگاه هایی مانند ساعت زنگ دار را به حداقل برسانید. اطمینان حاصل کنید که اتاق خواب شما مکانی آرام ، آرامش بخش ، تمیز و لذت بخش است.

تشک و بالش راحت تهیه کنید

برخی از مردم تعجب می کنند که چرا همیشه در هتل بهتر می خوابند.جدا از محیط آرامش بخش ، کیفیت تخت خواب می تواند بر خواب نیز تأثیر بگذارد.در یک مطالعه ، مزایای تشک جدید به مدت 28 روز بررسی شد و مشخص شد که کمردرد را 57 درصد ، شانه را 60 درصد و سفتی را 59 درصد کاهش می دهد. همچنین موارد باعث شد که کیفیت خواب 60٪ بهبود یابد.

سلب مسئولیت مطالب و مقالات مجله شفا جنبه اطلاع رسانی و آموزش دارد. این مطالب توصیه پزشکی تلقی نمی شود و نباید مطالب را جایگزین مراجعه به پزشک کرد و برای استفاده از آنها لازم است با پزشک مربوطه مشورت کنید.