شفا مگ

چای سبز را با چی بخوریم تا لاغر شویم

چای سبز یک نوشیدنی عالی و یک اکسیر عالی برای افزایش متابولیسم بدن، کاهش وزن و چربی سوزی است و بهتر است چای سبز را با لیمو ترش بخوریم تا لاغر شویم.

چای سبز را با چی بخوریم تا لاغر شویم

چای سبز فواید زیادی برای سلامتی بدن دارد و بر خلاف چای سیاه اکسید نمی شود. آنتی اکسیدان های طبیعی موجود در چای سبز را می توان با افزودن لیمو، که دارای بسیاری از مواد مغذی حیاتی است، تقویت کرد. چای سبز با لیمو یک اکسیر فوق العاده است که کالری کمی دارد و برای کاهش وزن و لاغری بسیار مفید است. این نوشیدنی می تواند یک مزیت عالی برای چربی سوزی است. بهتر است در مورد بهترین مزایای چای سبز با لیمو و همچین طرز تهیه چای سبز با لیمو بیشتر آشنا شوید.

چای سبز را با چی بخوریم

چای سبز همانطور که همه می دانیم، به دلیل مزایای بیشماری که برای سلامتی دارد یک طلای مایع نامیده می شود. این چای سرشار از آنتی اکسیدان، فلاونوئیدها و سایر مواد مغذی گیاهی است که ثابت شده است با بسیاری از بیماری ها از جمله سرطان مبارزه می کند. افزودن آب لیمو تازه به چای سبز می تواند خواص این چای را دو برابر کرده و همچنین طعم آن را بهبود می بخشد. چای سبز و لیمو یک نوشیدنی بسیار عالی برای کاهش وزن است و همچنین به دلیل ویتامین ث موجود در آن خواص ضد التهابی و ضد میکروبی خواهد داشت.

طرز تهیه چای سبز با لیمو

ساده ترین راه برای مصرف این نوشیدنی ، انتخاب کیسه های چای سبز با طعم لیمو آماده استفاده است. با این حال این چای های کیسه ای حاوی عناصر مصنوعی هستند که از نظر کیفید و طعم با مواد طبیعی مطابقت ندارد. پس بهتر است این چای را در خانه تهیه کنید.

مواد لازم

  • چای کیسه ای سبز 1 عدد
  • یک قاشق غذا خوری آب لیمو تازه
  • 1 فنجان آب

طرز تهیه

مقداری آب را در یک ظرف بجوشانید. یک کیسه چای سبزرا در یک فنجان قرار دهید و سپس آب جوش را روی آن بریزید. سپس منتظر بمانید حدود 5 دقیقه تا دم بکشد. سپس مقداری آب لیمو به این نوشیدنی اضافه کنید و آن را گرم سرو کنید.
می توانید مقداری عسل برای کاش اسیدیته و شیرینی طبیعی به این نوشیدنی اضافه کنید.

مطلب مرتبط: چای سبز رو چه موقع بخوریم بهتره

خواص سلامتی چای سبز و لیمو

در اینجا 14 فایده شگفت انگیز نوشیدن چای سبز و لیمو وجود دارد. بیایید نگاهی به آنها بیندازیم

کمک به هضم غذا

آب مرکبات دارای آنتی اکسیدان های زیادی است و زمانی که با چای سبز مخلوط می شود باعث می شود آنتی اکسیدان آن بیشتر می شود. کاتچین ها، که محیط اسیدی معده را ترجیح می دهند در شرایط قلیایی اضافی روده کوچک به علاوه بزرگ، هر جا که جذب مواد مغذی صورت می گیرد خراب می شوند.آب لیمو می تواند تعداد کاتچین های بدن شما را از چای سبز تا شش برابر افزایش دهد. ترکیبات موجود در چای می تواند جذب آهن را از غذاهای رژیم غذایی شما کاهش دهد. چای سبز خود را با لیمو مصرف کنید تا اثر آن کاهش یابد.

به کاهش وزن کمک می کند

همه می دانند که فواید چای سبز و لیمو برای کاهش وزن یک راه طبیعی اثبات شده است. این نوشیدنی توانایی سوزاندن چربی و افزایش متابولیسم را دارد.در حالی که چای سبز حاوی کافئین است، میزان اضافی انرژی و هوشیاری چای ممکن است برای حفظ سطح انرژی در طول روز مفید باشد. لیمو سرشار از فیبر پکتین است که به مبارزه با اشتها کمک می کند.


مطلب مرتبط: دمنوش چای سبز و زنجبیل برای لاغری


التیام دهنده سریع زخم

لیمو ترش سرشار از ویتامین ث است که می تواند زخم ها را درمان کند و از قدرت استخوان ها و دندان ها نیز محافظت کند. بیوفلاونوئید های موجود در لیمو از افزایش و پراکندگی سلول های سرطانی جلوگیری می کند. انتی اکسیدان های موجود در لیمو به کاهش التهاب و علائم آرتریت کمک می کند.

تعادل سطح PH

نوشیدن چای سبز با آب لیمو به از بین بردن اسیدیته عمومی در بدن و اسید اوریک در مفاصل کمک می کند که تنها عامل اصلی درد و التهاب است. این چای باعث قلیایی شدن خون می شود.

بهبود سلامت کبد

لیمو به بازیابی PH طبیعی بدن کمک می کند و همچنین کبد را تمیز می کند. این به تولید بیشتر صفرا در کبد کمک می کند که باعث هضم بهتر غذا می شود. همچنین برخی از آنتی اکسیدان های موجود در نوشیدنی مانند EGC ، EGCG و غیره با کاهش آسیب سلولی ناشی از اکسیداسیون عمل می کنند. مصرف مرتب این نوشیدنی می تواند این سلول های آسیب دیده کبد را ترمیم کرده و باعث رشد تازه آنها می شود.

افزایش متابولیسم بدن

همه ما شنیده ایم که چای سبز به تنهایی میزان متابولیسم پایه را 4 درصد در طول روز افزایش می دهد. به طور کلی حدود 70 کالری در روز می سوزاند. با این حال نوشیدن 3 تا 4 فنجان چای سبز با لیمو در طول روز ممکن است برای همه مناسب نباشد. چای خود را سرد کنید و آب لیمو به آن اضافه کنید.

تقویت سیستم ایمنی بدن

یکی از فواید مهم نوشیدن چای سبز لیمو تقویت سیستم ایمنی بدن است. این نوشیدنی که سرشار از ویتامین C است ، بدن را از میکروب های بیماری زا محافظت می کند و به بدن کمک می کند بدون آنتی بیوتیک مبارزه کند. با مصرف منظم این نوشیدنی ، خطرات کمتری در معرض ابتلا به عفونت ها خواهید داشت.

مضرات چای سبز با لیمو

اگر چه این نوشیدنی برای سلامتی بسیار مفید است، اما مصرف بیش از حد آن می تواند منجر به عوارض زیادی برای سلامتی شود. در زیر برخی از عوارض جانبی رایج چای سبز با لیمو آورده شده است

  • سوزش سردل
  • اسیدیته
  • سوء هاضمه
  • اسهال
  • از دست دادن اشتها
  • زخم
  • احساس سوزش در گلو
  • اختلال در قاعدگی
  • کمبود آهن
سلب مسئولیت مطالب و مقالات مجله شفا جنبه اطلاع رسانی و آموزش دارد. این مطالب توصیه پزشکی تلقی نمی شود و نباید مطالب را جایگزین مراجعه به پزشک کرد و برای استفاده از آنها لازم است با پزشک مربوطه مشورت کنید.