شفا مگ

آیا تخمه هندوانه چربی دارد

لازم نیست از خوردن تخمه هندوانه اجتناب کنید . در واقع، شما می توانید از آنها به روش های مختلف استفاده کنید تا از طعم و مزه آنها لذت ببرید. به عنوان مثال، می توانید تخمه هندوانه را تفت دهید.هندوانه سرشار از مواد مغذی هستند و همچنین دارای اسیدهای چرب سالم مانند امگا 3 هستند.

آیا تخمه هندوانه چربی دارد

تخمه هندوانه چربی دارد، اما این چربی ها از نوع چربی های ضروری غیر اشباع می باشند که برای سلامتی بدن بسیار مفید هستند و به عملکرد صحیح بدن کمک می کنند.هندوانه به خودی خود خواص زیادی دارد که این فقط به گوشت هندوانه خلاصه نمی شود. تخمه هندوانه نیز دارای خواص سلامتی است و سرشار از مواد مغذی ضروری است. تخمه هندوانه نه تنها کاملا خوراکی است، بلکه بسیار خوشمزه نیز می باشد.

تخمه هندوانه چربی دارد

تخمه هندوانه خشک شده حاوی 11 گرم چربی است. این تخمه حاوی اسیدهای چرب سالم مانند اسید اولئیک، اسید لینولئوم است که برای عملکرد صحیح بدن مورد نیاز است. پس چربی موجود در تخمه هندوانه چربی های ناسالم نمی باشد.

چربی های موجود در تخمه هندوانه حاوی اسیدهای چرب تک غیر اشباع و چند اسید غیر اشباع می باشد که به عنوان چربی های خوب در نظر گرفته می شود و کلسترول آن صفر می باشد. این چربی ها می تواند به جلوگیری از حمله قلبی، سکته مغزی و همچنین کاهش کلسترول مفید است. چهار گرم دانه هندوانه 0.3 گرم اسیدهای چرب تک اشباع نشده و 1.1 گرم اسیدهای چرب چند غیر اشباع را تامین می کند.

خواص تخمه هندوانه

اگرچه معمولاً مصرف نمی شود ، اما تخمه هندوانه بسیار مغذی است و فواید بیشماری برای سلامتی دارد:

تخمه هندوانه منبع غنی منیزیم است ، یک ویتامین که دارای طیف گسترده ای از اثرات مفید در سراسر بدن انسان ، از مغز تا قلب است.همچنین منبع عالی منگنز ، فسفر ، پتاسیم ، پروتئین ، فولات ، اسیدهای چرب ضروری ، آهن و روی می باشد.

تخمه هندوانه به دلیل دارا بودن مواد معدنی ، پروتئین و اسیدهای چرب ضروری ، برای سلامت مو و پوست عالی است.تخمه هندوانه منبع عالی منیزیم است ، که اثرات مفیدی در تنظیم فشار خون دارد.بنابراین ، مصرف دانه های هندوانه در مقادیر مناسب ممکن است در مدیریت فشار خون مفید باشد.با این حال ، مطمئن شوید که آنها را بدون هیچ نمک اضافی برشته می کنید ، زیرا سدیم فشار خون را افزایش می دهد. بیشتر درباره خواص تخمه هندوانه برای سلامتی بدانید.

تخمه هندوانه برای کنترل وزن

دانه ها دارای مقدار مناسبی از ریز مغذی ها، آهن و روی، فیبر و پروتئین هستند . این مواد مغذی به کاهش خطر بیماری قلبی، دیابت، تقویت ایمنی و کاهش وزن کمک می کنند. سی گرم تخمه هندوانه حاوی تقریباً 158 کالری است.

تخمه هندوانه یک جایگزین عالی برای تنقلات ناسالم ، چرب و شیرین مانند چیپس و کلوچه است. همچنین ممکن است به دلیل مزایای زیر نسبت به آنها به کاهش وزن کمک کنند:

  • تخمه هندوانه حاوی مقدار زیادی فیبر است که می تواند بدون مصرف مقادیر زیاد به احساس سیری کمک کند .
  • کالری دانه های هندوانه کم است. تقریباً یک مشت تخمه هندوانه تنها 23 کالری دارد.
  • در حالی که دانه های هندوانه حاوی چربی هستند ،اما اسیدهای چرب اشباع نشده و چربی های خوب با فواید بیشمار برای سلامتی محسوب می شوند.

تخمه هندوانه برای مبارزه با استرس و افسردگی

تخمه هندوانه حاوی مقدار زیادی منیزیم است که ممکن است نقش مهمی در عملکرد و خلق و خوی مغز داشته باشد. سطوح پایین منیزیم با افزایش خطر افسردگی ارتباط دارد.علاوه بر این ، منیزیم اثرات مفیدی بر اضطراب نشان داده است. از آنجا که دانه های هندوانه حاوی مقدار زیادی منیزیم هستند ، ممکن است بتوانند به مبارزه با استرس و افسردگی کمک کنند.
افزودن آنها به رژیم غذایی سالم و سرشار از سبزیجات تازه ، میوه ها ، دانه ها و آجیل می تواند به سطوح پایین استرس و افسردگی کمک کند.

بهترین راه برای مصرف تخمه هندوانه

تخمه هندوانه را می توانید مانند سایر مغزها یا دانه های گیاهی بخورید. بهترین راه برای مصرف تخمه هندوانه این است که آن ها را مانند دانه های آفتابگردان تفت دهید. با افزودن مقداری نمک و روغن زیتون و پختن آنها در فر 350 درجه فارنهایت به مدت 10 دقیقه ، در کمتر از 15 دقیقه یک میان وعده خوشمزه اما مقوی خواهید داشت !

حتی می توانید دانه های خام را به عنوان میان وعده بخورید یا آنها را روی اسموتی و سالاد خود بپاشید تا کمی ترد شود.اگر نمی خواهید کل دانه را بخورید ، می توانید آن را به صورت پودر درآورید و سپس به غذاهای خود اضافه کنید.

اطمینان حاصل کنید که دانه های هندوانه را قبل از بلعیدن آنها بطور کامل بجوید تا مطمئن شوید که همه مواد مغذی جذب سیستم گوارش می شوند زیرا دانه های سفت هستند.

آیا می توانم تخمه هندوانه خام بخورم؟

دانه های هندوانه را می توانید به صورت خام و مستقیم از میوه میل کنید . آنها غیر سمی هستند و دانه ها نمی توانند در اسید معده شما رشد کنند. ساده ترین راه برای لذت بردن از تخمه هندوانه، تفت دادن آنهاست. و تنها چیزی که واقعا برای تهیه تخمه هندوانه برشته در خانه نیاز دارید یک فر، کمی نمک و مقداری روغن زیتون است

عوارض جانبی تخمه هندوانه

خوردن تخمه هندوانه هیچ عوارض جانبی عمده ای ندارد، زیرا به راحتی در دستگاه گوارش هضم می شود و به طور طبیعی سدیم و قند کمی دارد. اما افرای که رژیم غذایی پتاسیم، منیزیم یا فسفر دارند نباید از تخمه هندوانه استفاده کنند. این تخمه حاوی مواد معدنی منیزیم، فسفر،پتاسیم می باشد.

سلب مسئولیت مطالب و مقالات مجله شفا جنبه اطلاع رسانی و آموزش دارد. این مطالب توصیه پزشکی تلقی نمی شود و نباید مطالب را جایگزین مراجعه به پزشک کرد و برای استفاده از آنها لازم است با پزشک مربوطه مشورت کنید.