شفا مگ

آیا حالت تهوع صبحگاهی نشانه بارداری است

حالت تهوع صبحگاهی به طور معمول در هفته چهارم یا ششم بارداری و معمولا دو هفته پس از اولین قاعدگی از دست رفته شروع می شود که می تواند نشانه بارداری باشد.

آیا حالت تهوع صبحگاهی نشانه بارداری است

حالت تهوع صبحگاهی می تواند یکی از علائم بارداری باشد، زیرا در برخی از زنان در سه ماهه اول بارداری علائم تهوع در صبح بدتر و در طول روز کمتر می شود. این حالت در زنان مختلف متفاوت است، زیرا برخی فقط در صبح فقط احساس تهوع دارند، اما برخی دیگر تهوع و استفراغ را با هم تجربه می کنند.

ممکن است احساس کنید بدن شما به سرعت در حال تغییر است (در ماه اول بارداری) یا ممکن است هیچ علائمی را متوجه نشوید. علائم بارداری اولیه می تواند شامل از دست رفتن قاعدگی ، افزایش نیاز به ادرار ، تورم و حساسیت سینه ها ، خستگی و حالت تهوع صبحگاهی باشد

حالت تهوع صبحگاهی معمولا حدود هفته چهارم بارداری تا هفته ششم بارداری شروع می شود که این زمان در زنان متفاوت است. پس از آن در ماه های بعدی این علائم بدتر خواهد شد. این حالت در برخی از زنان ممکن است تا پایان هفته 15 بارداری ادامه داشته باشد. تهوع صبحگاهی را تعداد محدودی تا زمان زایمان دارند، اما به طور کلی این علائم تهوع و استفراغ معمولا چند ماه بیشتر ادامه ندارد، اما می توان گفت بسیار آزار دهنده می باشد.

علت تهوع صبحگاهی چیست

هنوز به طور قطع دلیل اصلی تهوع صبحگاهی در دوران بارداری مشخص نیست، اما می توان به برخی تغییرات فیزیکی و شیمیایی در بدن زنان اشاره کرد که می تواند دلیلی برای تهوع در دوران بارداری باشد.

گنادوتروپین جفتی انسانی

این یک هورمونی است که در اوایل بارداری افزایش می یابد، این هورمون به دلیل اینکه در اوایل بارداری سریع افزایش پیدا می کند و با حالت تهوع همزمان می شود، می تواند افزایش آن را یکی از دلایل تهوع دانست.

هورمون استروژن

دلیل دیگری که ممکن است باعث تهوع در زنان باردار شود افزایش هورمون استروژن است که این هورمون در اوایل و هفته های اول بارداری افزایش می یابد.


مطلب مرتبط: مهمترین علائم بارداری در روزهای اول


تغییرات در حس بویایی

در دوران بارداری حس بویایی زنان به نسبت بیشتر می شود و این باعث می شود که بوی برخی مواد غذایی باعث اذیت زن باردار شود. برخی از بوها ممکن است تاثیر شدیدتری داشته باشد و باعث آزار و حالت تهوع در زنان باردار شود.

سیستم گوارش تحریک پذیر

برخی از زنان ممکن است سیستم گوارش تحریک پذیری داشته باشد و در اوایل بارداری علائمی شدیدتر ایجاد شود.

حالت تهوع صبحگاهی از هفته چندم بارداری شروع می شود؟

تهوع صبحگاهی اصطلاحی است که به تهوع و استفراغ که در هر زمان (روز یا شب) در دوران بارداری ممکن است رخ دهد ، اطلاق می شود. بیشتر در سه ماهه اول بارداری رخ می دهد. برای اکثر زنان ، بیماری صبحگاهی در حدود هفته چهارم بارداری شروع می شود و در هفته های 12 تا 14 برطرف می شود. با این حال ، از هر پنج زن یک نفر تهوع صبحگاهی را در سه ماهه دوم خود تحمل می کند و تعداد کمی از آنها متأسفانه تهوع و استفراغ را در تمام طول دوران بارداری خود تجربه می کنند.

سلب مسئولیت مطالب و مقالات مجله شفا جنبه اطلاع رسانی و آموزش دارد. این مطالب توصیه پزشکی تلقی نمی شود و نباید مطالب را جایگزین مراجعه به پزشک کرد و برای استفاده از آنها لازم است با پزشک مربوطه مشورت کنید.