شفا مگ

غذا برای سرماخوردگی و گلودرد

بهبود سریع آنفولانزا و سرماخوردگی معمولی به عوامل خاصی مانند استراحت مناسب، هیدراته کردن بدن و حفظ یک رژیم غذایی سالم با مواد غذایی آنتی اکسیدان بستگی دارد. همچنین باید تا زمانی که تغییر فصل شروع می‌شود، اقدامات احتیاطی را برای جلوگیری از بیماری انجام دهید.

غذا برای سرماخوردگی و گلودرد

برخی از مواد غذایی دارای خواص ضد ویروسی، ضد باکتریایی و ضد التهابی هستند که به ما در مبارزه با بیماری های فصلی کمک می کند. با وضعیت فعلی کووید-19، ما موظف هستیم برای تقویت ایمنی خود مراقبت بیشتری انجام دهیم ، در اینجا لیستی جامع از مواد غذایی وجود دارد که نه تنها ایمنی شما را تقویت می کند بلکه از شما در برابر آنفولانزا و سرماخوردگی محافظت می کند:

غذاهای مفید برای سرماخوردگی و گلودرد

عسل

از قدیم الایام ، عسل به دلیل دارا بودن ترکیبات ضد میکروبی به عنوان یک خاصیت ضد باکتریایی استفاده می شده است. در مصر باستان از آن برای التیام زخم ها استفاده می کردند. عسل در تقویت سیستم اینمی بدن و آبرسانی به بدن نقش حیاتی دارد. خواص ضد باکتریایی موجود در آن به سرکوب سرفه و تسکین گلودرد در بیماری کمک می کند. روز خود را با یک لیوان آب گرم با عسل و لیمو شروع کنید یا می توانید عسل را به چای و شیر خود اضافه کنید.

زنجبیل

زنجبیل یک داروی ضد التهابی طبیعی است که سرشار از خواص ضد میکروبی و ضد سرطانی است. زنجبیل که سرشار از آنتی اکسیدان است، به مبارزه با حالت تهوع که یک مشکل رایج در آن است کمک می کند همچنین به کنترل تمایل به استفراغ کمک می کند.

می توانید زنجبیل خام را در سوپ داغ خود میل کنید یا آن دمنوش زنجبیل و دارچین تهیه کنید و بنوشید. برای جلوگیری از عفونت های ویروسی، می توانید زنجبیل را با سایر ادویه ها بجوشانید و بعد از خنک شدن آن آب را میل کنید.

سیر

سیر این ضد ویروس، ضد قارچ و ضد باکتری در آن و در نتیجه است از دوران باستان به عنوان یک گیاه دارویی استفاده می شود. این کمک می کند به تقویت سیستم ایمنی بدن است. مصرف منظم سیر شانس ابتلا به سرماخوردگی را نیز کاهش می دهد.حتی مکمل های استخراج شده سیر نیز با تقویت سیستم ایمنی به کاهش شدت سرماخوردگی کمک می کند. اگر سرفه و سرماخوردگی در سطح نامطلوب دارید، می توانید هر روز صبح سیر خام بخورید. به غیر از این، می توانید سیر را به سوپ و آبگوشت داغ خود اضافه کنید. همچنین می توانید یک دمنوش سیر و لیمو تهیه کنید و میل نمایید

دمنوش جینسینگ

دمنوش جینسینگ به دلایلی بیشتر از طعم لذیذ آن محبوب است. این دمنوش به عنوان درمانی برای عفونت های دستگاه تنفسی فوقانی (معروف به سرماخوردگی) استفاده می شود.جینسینگ به طور قابل توجهی علائم سرماخوردگی و آنفولانزا را کاهش می دهد.

بادام

یک مشت بادام هم پیشگیری کننده و هم درمانی برای سرماخوردگی است. پلی فنول ها - ترکیبات مبارزه کننده با بیماری که در پوست بادام یافت می شوند - می توانند حساسیت گلبول های سفید خون معروف به سلول های T کمکی را افزایش دهند که در مبارزه با ویروس ها نقش دارند. به گفته محققان،خوردن بادام مانند یک نوع واکسن طبیعی، باعث تقویت ایمنی بدن می شود که حتی پس از هضم بادام در روده نیز باقی می ماند.

سوپ مرغ

سوپ مرغ به راحتی هضم می شود و سرشار از تمام مواد معدنی، ویتامین ها، پروتئین و کالری لازم است. تمام مواد مغذی لازم را به نسبت کافی به بدن بیمار می دهد. این منبع غنی از الکترولیت ها و مایعات است که باعث تسکین تب می شود. سوپ مرغ داغ به پاکسازی مخاط بینی کمک می کند و بنابراین مانند یک ضداحتقان طبیعی عمل می کند. اسید آمینه سیستئین موجود در مرغ به مقابله با ویروس و عفونت های آنفولانزا کمک می کند.

سبزیجات برگ سبز

همه ما از فواید سبزیجات سبز برای سلامتی خود می دانیم. سبزیجات آنتی اکسیدانی مانند اسفناج، کلم بروکلی، کلم پیچ، فلفل دلمه ای و غیره را به رژیم غذایی خود اضافه کنید. زمستان بهترین فصل برای آزمایش انواع سالادها و سوپ های سبز با افزودن سبزیجات فصل در آن است. اسموتی های سبز به شما کمک می کنند تا کالری های ناخواسته بدن را بسوزانید و متابولیسم را تسریع کنید.

جو دوسر

جو دو سر گزینه مناسبی برای صبحانه است. فیبر محلول بسیار بالایی دارد که به تقویت سلامت قلب و روی کمک می کند. در بهبود سیستم ایمنی بدن.همچنین فیبر لازم را در سرماخوردگی فراهم می کند.این فیبر به کاهش التهاب روده که باعث نفخ، گرفتگی و اسهال می شود کمک می کند.همچنین سرشار از امگا 3 است. بنابراین جو دوسر ارائه تمام مواد مغذی ضروری به بدن شما است که شما نیاز به مبارزه با عفونت های ویروسی در فصل زمستان است.

آب سبزیجات

آنتی اکسیدان ها ترکیبات مفیدی در میوه ها و سبزیجات هستند که سیستم ایمنی را تقویت کرده و به بهبود بیماری هایی مانند آنفولانزا کمک می کنند. ممکن است هنگام بیماری تمایلی به خوردن غذاهای جامد نداشته باشید. می توانید همان آنتی اکسیدان های تقویت کننده سلامت را در یک لیوان آب سبزیجات دریافت کنید. برای کاهش مصرف نمک اضافی، نسخه کم سدیم را انتخاب کنید. اگر آب سبزیجات مورد علاقه شما نیست، می توانید آنتی اکسیدان ها را از یک لیوان آب میوه 100 درصد طبیعی نیز دریافت کنید.

دمنوش برای سرماخوردگی و آبریزش بینی

دانه کدو تنبل

دانه های کدو تنبل سرشار از روی هستند، ماده معدنی که بدن شما برای تقویت عملکرد گلبول های سفید به آن نیاز دارد. گلبول های سفید خون برای مبارزه با عوامل بیماری زا مانند ویروس آنفولانزا ضروری هستند. آنها را به تعداد انگشتان دست بخورید یا روی سالاد بپاشید تا کمی ترد خوب به آن اضافه شود.

ساندویچ بوقلمون

سیستم ایمنی بدن شما برای عملکرد صحیح به پروتئین کافی نیاز دارد. از دست دادن اشتهای خود در هنگام بیماری غیرمعمول نیست، اما برای سلامتی به تغذیه مناسب نیاز دارید. یک ساندویچ بوقلمون برای تامین بلوک های سازنده پروتئینی که سیستم ایمنی بدن شما برای مبارزه با آنفولانزا نیاز دارد، تهیه کنید.

هویج

هویج سرشار از بتاکاروتن است، آنتی اکسیدانی که عملکرد سیستم ایمنی را تقویت می کند. بدن شما بتاکاروتن را به ویتامین A تبدیل می کند که برای ایمنی بسیار مهم است. هویج یکی از بهترین منابع بتاکاروتن در کنار سایر میوه ها و سبزیجات نارنجی رنگ از جمله سیب زمینی شیرین، طالبی، کدو حلوایی و انبه است.

روی

مطالعات نشان می دهد که ماده معدنی روی به کاهش طول و شدت سرماخوردگی کمک می کند . با این حال، برای بهره مندی از تأثیر آن، باید به محض اینکه احساس کردید سرماخوردگی شروع می شود، یک مکمل روی مصرف کنید - حداقل یک روز پس از شروع علائم. همیشه قبل از مصرف هر گونه مکمل غذایی به پزشک عمومی خود مراجعه کنید. خوردن غذاهای غنی از روی ممکن است راه موثری برای تقویت سیستم دفاعی شما باشد

میوه های مفید برای سرماخوردگی

میوه های خانواده مرکبات

مطالعات نشان داده است که خوردن میوه های غنی از ویتامین C به تقویت سیستم ایمنی بدن و جلوگیری از شروع سرماخوردگی و آنفولانزا کمک می کند. در مورد مصرف بیش از حد ویتامین C نگران نباشید - بدن نمی تواند آن را ذخیره کند، بنابراین ضروری است که هر روز منابع خود را دوباره پر کنید و هر چیزی که بدن شما استفاده نمی کند فقط از سیستم شما پاک می شود.
رژیم غذایی خود را با غذاهای غنی از ویتامین C مانند پرتقال، گریپ فروت، یا استفاده از لیمو و لیموترش هنگام آشپزی در خانه پر کنید. از دیگر غذاهای غنی از ویتامین C می توان به توت فرنگی، گوجه فرنگی و کلم بروکلی اشاره کرد.

موز

غذای مناسبی برای مبارزه با آنفولانزا است. فیبر محلول موجود در آن به تقویت هضم کمک می کند. همچنین تمام مواد مغذی و کالری را در اختیار بیمار مبتلا به سرماخوردگی قرار می دهد.

کیوی

کیوی یک میوه سبز رنگ سرشار از ویتامین های C و E است که به مبارزه با پاتوژن هایی که می خواهند به ما آسیب برسانند، کمک می کند. همچنین حاوی پتاسیم به اندازه یک موز است، اما با نیمی از کالری و برای کاهش فشار خون عالی است. همچنین میوه کیوی تقریباً دو برابر پرتقال ویتامین C دارد که باعث تقویت سیستم ایمنی بدن شما می شود.

سیب

ممکن است آنچه در مورد مصرف یک سیب در روز می گویند درست باشد... سیب مملو از فلاونوئیدها است که ممکن است به کاهش خطر بیماری قلبی، سرطان و دیابت کمک کند. مطالعات همچنین نشان داده اند که خوردن یک سیب می تواند به افزایش سیستم ایمنی بدن شما کمک کند، به خصوص زمانی که استرس دارید.

سیب همچنین سرشار از کالری، کربوهیدرات، ویتامین و مواد معدنی است که به طور طبیعی شما را پرانرژی و هوشیار نگه می دارد و آن را جایگزینی عالی برای آن فنجان قهوه صبحگاهی می کند.

آناناس

آناناس کالری کمی دارد اما از نظر تغذیه میوه ای متراکم است. آنها به ویژه سرشار از فلاونوئیدها و اسیدهای فنولیک هستند که خطر ابتلا به بیماری های مزمن مانند بیماری قلبی، دیابت و برخی سرطان ها را کاهش می دهد. آنها همچنین یک ضد التهاب عالی هستند که برای فصل سرماخوردگی و آنفولانزا و درمان علائم سرماخوردگی و عملکرد سیستم ایمنی مناسب است.

سلب مسئولیت مطالب و مقالات مجله شفا جنبه اطلاع رسانی و آموزش دارد. این مطالب توصیه پزشکی تلقی نمی شود و نباید مطالب را جایگزین مراجعه به پزشک کرد و برای استفاده از آنها لازم است با پزشک مربوطه مشورت کنید.