شفا مگ

خواص روغن اسطوخودوس برای پوست

روغن اسطوخودوس که به عنوان یکی از محبوب‌ترین و همه کاره‌ترین روغن‌های گیاهی مورد استفاده در رایحه‌درمانی استفاده می‌شود، دارای خواص آرامش بخشی زیادی است و باعث افزایش قدرت ذهن و بدن می شود. این روغن که از گیاه اسطوخودوس گرفته می شود، نه تنها باعث آرامش می‌شود، بلکه عفونت‌های پوست، عفونت‌های قارچی، مشکلات مو، درد، آلرژی، افسردگی، بی‌خوابی، اضطراب، حالت تهوع و دردهای قاعدگی را نیز درمان می‌کند.

خواص روغن اسطوخودوس برای پوست

نام اسطوخودوس از کلمه لاتین "lavare" به معنای "شستن" گرفته شده است و به احتمال زیاد این نام را به دلیل استفاده زیاد در حمام یا دوش گرفتن برای پاکسازی بدن و کمک به آرامش روح به خود اختصاص داده است. یونانیان باستان از این گیاه بسیار استفاده می کردند، زیرا معتقد بودند بخور این گیاه معطر کمکی قدرتمند برای بازسازی بدن آنها و کمک به آنها در سفر زندگی پس از مرگ است.

روغن خالص تقطیر شده از گل اسطوخودوس به دلیل رایحه نیروبخش خود، راه خود را در فرمولاسیون های مختلف هموار کرده است.این روغن یک تسکین دهنده روح و ذهن است و شکل رقیق شده روغن اسطوخودوس برای بسیاری از بیماری ها نیز تجویز می شود.

تا به امروز، در بسیاری از فرهنگ ها، این روغن معطر را به عنوان تقویت کننده خلق و خو، تسکین دهنده تنش و اعطای پوست درخشان و موهای صاف براق می شناسند. به لطف خواص ضد التهابی، ضد عفونی کننده، ضد افسردگی، ضد میکروبی، ضد درد، کاهش دهنده فشار خون و آرام بخش اسطوخودوس این روغن، نه تنها برای ارتقای سلامت مفید است، بلکه پوست را بهبود می بخشد.

فواید اسانس اسطوخودوس برای زیبایی

علائم پیری را کاهش می دهد

با افزایش سن، پوست ما دچار افتادگی می شود و لکه ها و لکه هایی ایجاد می شود که می تواند اعتماد به نفس را از بین ببرد. اسانس اسطوخودوس به دلیل استفاده از آن در بازسازی سلول های پوست مورد استقبال قرار می گیرد. روغن اسطوخودوس سرشار از مواد فعال بی شمار، ترمیم زخم را تسهیل می کند، چین و چروک ها، جای زخم ها، لکه ها و دیگر نشانه های پیری را کاهش می دهد و پوستی شفاف و شفاف را به پوست می بخشد.

از آکنه و جوش دوری می کند

آکنه و جوش نه تنها به دلیل مسدود شدن منافذ پوست بلکه به دلیل عدم تعادل هورمونی نیز ایجاد می شود. این روغن به عنوان یک ضد استرس طبیعی، به دلیل استفاده در تسکین استرس و اضطراب شهرت دارد که به نوبه خود سطوح هورمونی مناسب را در بدن حفظ می کند و همچنین به حذف سموم از خون کمک می کند. روغن اسطوخودوس به لطف خواص ضد التهابی و ضد باکتریایی قوی خود، نقش حیاتی در مبارزه با باکتری ها و میکروب هایی را دارد که می تواند برای پوست، رفع جوش، آکنه مفید باشد

باعث رشد مو می شود

مواد مغذی ضروری موجود در روغن اسطوخودوس، آن را به یک درمان یک مرحله ای برای تمام مشکلات موهای شما تبدیل می کند. این روغن که دارای خواص ضد میکروبی است، نه تنها گردش خون را در فولیکول های مو بهبود می بخشد، بلکه از عفونت های مختلف مو جلوگیری می کند و به طور فعال در کلاژن سازی شرکت می کند. برای احیای موهای کدر و بی روح بسیار مفید است. استفاده منظم از روغن بافت مو را بهبود می بخشد، درخشندگی می بخشد و رشد مو را تحریک می کند. با کاهش موثر استرس، از ریزش مو و سفیدی زودرس موها نیز جلوگیری می کند .

دفع شوره سر و شپش

شوره سر معمولاً به دلیل کم آبی بیش از حد پوست سر، رطوبت هوا و عدم رعایت بهداشت ایجاد می شود و در نهایت منجر به خارش و پوسته پوسته شدن پوست سر می شود. این روغن معطر خنک که دارای خواص ضد میکروبی قوی و وزن مخصوص بالا است، به عمق فولیکول های مو نفوذ می کند، پوست سر را مرطوب می کند، خشکی را تسکین می دهد و از خارش جلوگیری می کند. به دلیل رایحه قوی و خواص ضد باکتریایی قوی، از شپش سر و سایر عفونت های پوست سر نیز جلوگیری می کند.

هر کدام را 5 قطره از روغن درخت چای ، روغن اسطوخودوس و روغن بادام را مخلوط کرده و قبل از خواب روی پوست سر خود ماساژ دهید. برای خلاص شدن از شر شوره سر و شپش این کار را به مدت دو هفته دنبال کنید.

زخم ها را التیام می بخشد

این روغن معطر که به دلیل اثرات ضد باکتری، ضد عفونی کننده و ضد عفونی کنندگی خود برجسته است، نقش مهمی در کاهش درد و التیام زخم های ناشی از سوختگی یا نیش حشرات دارد. علاوه بر تقویت پوست و مو، این روغن گیاهی منحصر به فرد به طور موثر زخم ها را بهبود می بخشد، از عفونت های پوستی جلوگیری می کند و شرایط آلرژیک مانند راش، خارش و احساس سوزش را درمان می کند.

یک تکه پنبه مرطوب آغشته به روغن اسطوخودوس را روی قسمت آسیب دیده بمالید تا در صورت سوختگی از درد و التهاب تسکین یابد.

سردرد را تسکین می دهد

به دلیل خواص طبیعی تقویت کننده استرس، این روغن به دست آمده از گل اسطوخودوس به طور گسترده ای در روش های رایحه درمانی استفاده می شود. ماساژ سر با این روغن سموم مغز را پاک می کند و توانایی های شناختی مانند حافظه، تمرکز، تمرکز و غیره را بهبود می بخشد. همچنین واتا و پیتا دوشا را در بدن عادی می کند که برای کاهش درد ناشی از سردرد مفید است.

خواب را بهبود می بخشد

از دست دادن خواب می تواند بسیار ناتوان کننده باشد و می تواند منجر به خستگی، بی حالی شود و همچنین می تواند سلامت جسمی و روحی شما را مختل کند. استفاده از این روغن به همراه سایر روغن های ضروری در چندین ماساژ درمانی به کاهش سطح کورتیزول که هورمون استرس است کمک می کند و در نتیجه استرس را کاهش می دهد و کیفیت، مدت زمان را بهبود می بخشد و خواب آرامی را فراهم می کند.

ذهن را آرام می کند

فراوانی ویژگی های تسکین دهنده و تسکین دهنده موجود در اسانس اسطوخودوس نه تنها خلق و خو را بهبود می بخشد، بلکه استرس را نیز از بین می برد. با تنظیم هورمون استرس یعنی سروتونین که به نوبه خود علائم مختلف اضطراب از جمله بیقراری، ناراحتی، سردی دست ها و پاها و غیره را کاهش می دهد و حس شادابی و شادابی را القا می کند، در ایجاد ثبات روانی اهمیت بالایی دارد.

سلب مسئولیت مطالب و مقالات مجله شفا جنبه اطلاع رسانی و آموزش دارد. این مطالب توصیه پزشکی تلقی نمی شود و نباید مطالب را جایگزین مراجعه به پزشک کرد و برای استفاده از آنها لازم است با پزشک مربوطه مشورت کنید.